2024 m. lapkričio 21 d. Vilniaus lenkų kultūros namuose vyko konferencija, skirta projekto „Neuroedukacijos ir emocinio raštingumo ugdymo svarba bei patyčių prevencijos galimybės švietimo įstaigose“ viešinimui. Renginys subūrė pedagogus, švietimo pagalbos specialistus ir psichologus, siekiančius gilinti žinias bei įgyti praktinių įrankių darbui su vaikais, susiduriančiais su emociniais ar socialiniais iššūkiais. Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 40 specialistų ir pedagogų.
Konferencijos pranešimai:
- Aleksandra Genė pristatė neuroedukacijos metodus, kurie padeda suprasti ir stiprinti vaikų emocinį intelektą, ypač tiems, kuriems reikalingas specialus ugdymosi dėmesys. Ji pabrėžė, kad tinkamas neuroedukacijos metodų taikymas skatina mokinių savivoką ir mokymosi motyvaciją.
- Giedrė Bacevičiūtė ir Paulius Čižauskas akcentavo meninės išraiškos svarbą ugdant emocinį intelektą. Jų pranešime buvo aptartos literatūros ir teatro galimybės kuriant mokyklose draugišką, įtraukią aplinką, padedančią užkirsti kelią patyčioms ir skatinti tarpusavio supratimą.
- Marta Stankievič savo pranešime „Meno terapija – būdas pažinti save“ apžvelgė meno terapijos naudą vaikams ir suaugusiems. Ji pabrėžė, kaip kūrybiniai metodai padeda geriau suvokti emocijas, ugdyti pasitikėjimą savimi bei gerinti psichologinę savijautą.
Praktinio užsiėmimo metu dalyviai buvo pakviesti įsitraukti į kūrybines užduotis, kuriose turėjo galimybę pažinti save, išreikšti savo jausmus per meną. Šios veiklos metu dalyviai dalinosi asmeninėmis patirtimis ir emocijomis. Meno terapija padeda sumažinti stresą ir nerimą, o kūrybiniai procesai veikia raminančiai, skatinant vidinę harmoniją. Viravo pozityvi nuotaika, kupina entuziazmo ir bendrystės jausmo.
Šis projektas buvo įgyvendintas Vilniaus rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių įgyvendinimo rėmimo projektų lėšomis. Dėkojame Vilniaus rajono savivaldybės administracijai už paramą ir galimybę dalintis patirtimi bei įžvalgomis su konferencijos dalyviais.
Džiaugiamės galimybe prisidėti prie labai svarbių tikslų, siekiant kurti saugesnę ir labiau palaikančią mokymosi aplinką vaikams. Ačiū visiems dalyvavusiems už aktyvų įsitraukimą, bendradarbiavimą ir įkvėpimą tęsti darbus emocinio raštingumo, patyčių ir alkoholizmo prevencijos srityje. Tikimės, kad gautos žinios bus pritaikytos kasdieniame darbe, kuriant palankią mokymosi aplinką.