2025 m. kovo 20 d. vyko metodinis susirinkimas, skirtas Vilniaus rajono švietimo įstaigose dirbantiems mokinio padėjėjams. Pagrindinė susitikimo tema – mokinio padėjėjo darbo teisinis reglamentavimas ir praktika, apėmęs teisinius pagrindus, atsakomybes bei praktinius iššūkius, su kuriais susiduria mokyklose dirbantys specialistai.
Susitikimą pradėjo Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos direktorius Roman Juchnevič, kuris tarė sveikinimo žodį, pabrėždamas mokinio padėjėjų darbo svarbą ir jų reikšmę specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo procese.
Renginyje taip pat dalyvavo Nacionalinės švietimo agentūros Ugdymo departamento Ugdymo įvairovės skyriaus specialistė Asta Lauciuvienė, kuri pristatė aktualijas ir teisinius aspektus, susijusius su mokinio padėjėjų darbu ir specialiosios pagalbos organizavimu Lietuvos švietimo sistemoje.
Susitikimo metu buvo išsamiai aptartas Specialiosios pagalbos teikimo tvarkos aprašas, reglamentuojantis mokinio padėjėjų darbo ypatumus. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas mokinio padėjėjo funkcijoms bei pareigoms, kurios apima:
Pagalbą mokiniui dalyvauti ugdymo procese ir įsitraukti į veiklas.
Orientacijos aplinkoje užtikrinimą ir judėjimo pagalbą.
Socialinių įgūdžių skatinimą ir emocinės gerovės palaikymą.
Bendradarbiavimą su mokytojais bei kitais švietimo pagalbos specialistais.
Pagalbą naudojantis mokymosi priemonėmis ir techninėmis pagalbos priemonėmis.
Metodinio susirinkimo metu buvo nagrinėjami konkretūs mokinio padėjėjų darbo pavyzdžiai – kaip padėti mokiniui su autizmo spektro sutrikimu valgykloje ar kaip užtikrinti saugų judėjimą mokiniui, turinčiam problemų su orientacija aplinkoje.
Susitikimas suteikė mokinio padėjėjams galimybę ne tik susipažinti su naujausia teisine informacija, bet ir pasidalinti praktine patirtimi bei iššūkiais, su kuriais susiduria kasdienėje veikloje. Tokie renginiai prisideda prie mokinio padėjėjų profesinio augimo ir padeda užtikrinti efektyvią bei kokybišką pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.