„OCULUS QUEST 2 VR (VIRTUALIOS REALYBĖS) AKINIŲ NAUDOJIMAS KOGNITYVINIŲ IR EMOCINIŲ GEBĖJIMŲ LAVINIME“ MOKYMAI VILNIAUS R. UGDYMO ĮSTAIGŲ PSICHOLOGAMS

Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba laimėto Vilniaus rajono savivaldybės
visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos priemonių įgyvendinimo rėmimo projektų
atrankos konkurso projekto „Streso valdymas ir suicido rizikos prevencija“ rėmuose 2022 m.
gruodžio 14 dieną organizavo Vilniaus rajono mokyklų psichologams inovatyvų seminarą „Oculus
Quest 2 VR (virtualios realybės) akinių naudojimas kognityvinių ir emocinių gebėjimų lavinime“.
10 Vilniaus rajono ugdymo įstaigų iš projekto lėšų yra aprūpintos virtualios realybės (toliau VR)
Meta Quest 2 akiniais.
Mokymus vedė kviestiniai darbo su VR programomis ekspertai, programos Theraply VR
kūrėjai iš Lenkijos Jakub Kreft ir Wojciech Kreft. Theraply VR programa taikoma dirbant su tipinės
ir netipinės raidos vaikais. Ji leidžia saugiai „pasinerti“ į virtualų skaitmeninį pasaulį, kuriame
vaikai gali įveikti įvairius iššūkius ir vykdyti užduotis, mokytis bendravimo, lavinti socialines ir
emocines kompetencijas, mokytis atlikti atsipalaiduojančius ir relaksacinius pratimus jiems
patrauklia ir smagia žaidybine forma.
Seminaro dalyviai susipažino su VR akinių naudojimo teoriniu pagrindu – VR akinių
konstrukcija ir konfigūracija, saugos taisyklėmis, moksliniais tyrimais, naudojimo ypatumais
švietime ir terapijoje. Antroje mokymų dalyje dalyviai susipažino su VR akinių naudojimo
praktiniais aspektais – palaikančių aplikacijų švietimo srityje įvairove, specialiais žaidimais, skirtais
lavinti vaikų kognityvines ir emocines kompetencijas. Psichologai sudalyvavo praktinėse
dirbtuvėse, išbandė specialius žaidimus, meditacines ir relaksacines programėles.
Šiandieniniame gyvenime VR akiniai yra sparčiai populiarėjanti darbo priemonė, kuri
padeda pasiekti greitesnių terapinių tikslų su tipinės ir netipinės raidos vaikais. Moksliniai tyrimai
rodo, kad VR akiniai yra puiki pagalbinė priemonė, labai motyvuojanti vaikus mokytis, leidžia
organizuoti patrauklius užsiėmimus, kurių metu vaikai noriai ir greitai išmoksta įvairių dalykų.
Užsienio šalyse VR aktyviai naudojama pamokų, terapinių užsiėmimų metu, padeda lavinti
pažintinius gebėjimus, sudaro galimybę patyriminiam ugdymuisi. Tikimės, kad Vilniaus rajono
psichologai taps vienais iš pirmųjų specialistų Lietuvoje, kurie aktyviai taikys VR akinius savo
darbe, prisidės prie Vilniaus rajone besiugdančių vaikų psichinės gerovės ir geresnio funkcionavimo
šiuolaikiniame pasaulyje.