PSICHOLOGŲ METODINĖ IŠVYKA Į VILNIAUS RAJONO M. ZDZIECHOVSKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS RASTINĖNŲ PRADINIO UGDYMO SKYRIŲ

VILNIAUS RAJONO UGDYMO ĮSTAIGŲ PSICHOLOGŲ METODINĖ IŠVYKA Į VILNIAUS RAJONO M. ZDZIECHOVSKIO PAGRINDINĖS MOKYKLOS RASTINĖNŲ PRADINIO UGDYMO SKYRIŲ.

2021 m. spalio mėn. 21 d. Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos organizuotos išvykos metu Vilniaus rajono specialistai susipažino su Vilniaus rajono M. Zdziechovskio pagrindinės mokyklos Rastinėnų pradinio ugdymo skyriaus, kuriame ugdomi didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymo poreikių turintys mokiniai, mokyklos bendruomene, mokyklos aplinka, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo organizavimo ypatumais. Mokykloje išvykos dalyvius pasitiko l.e. direktorės pareigas R. Stareikienė, pradinių klasių mokytoja J. Pavilovič, psichologė D. Žičkienė, socialinė pedagogė A. Jačnik, kurios pasidalino savo įdirbiu, gerąją patirtimi ugdant specialiųjų ir ugdymosi poreikių turinčius mokinius, pristatė taikomus darbo metodus. Mokyklos psichologė organizavo dalyviams paskaitą-diskusiją „Praktiniai vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo aspektai“.

Išvykos dalyviai liko sužavėti mokyklos pasiekimais, padarytais vos per vienerius darbo metus. Mokykloje 2020 m. rugsėjo 1 d. duris atvėrė dvi pradinio ugdymo klasės, skirtos vaikams, besimokantiems pagal individualizuotą programą lietuvių ir lenkų ugdomosiomis kalbomis. Mokyklos patalpos pasižymi draugiška vaikams aplinka, klasės ir kabinetai aprūpinti visomis ugdymui reikalingomis priemonėmis, atitinkančiomis vaikų poreikius. Mokykloje ir šalia jos sukurtos aktyvumo ir nusiraminimo erdvės, mokiniai gali pasinaudoti sensoriniu kambariu. Dalyviai pastebėjo, kad mokykloje dirba draugiškas kolektyvas, su mokiniais klasėje dirba mokytojas bei mokytojo padėjėjai, klasės aplinka ir veiklos struktūruotos, aiškios vaikams. Mokiniai demonstruotų užsiėmimų metu aktyviai įsitraukė į siūlomas veiklas. Ugdant mokinius derinami tradiciniai ir inovatyvūs ugdymo metodai, naudojamos interaktyvios darbo priemonės, taikomas integruotas ugdymas. Mokykloje vykdoma pavėžėjimo paslauga. Vaikai dalyvauja popamokinėje veikloje, prevencinėse programose, ugdomi jų socialiniai įgūdžiai. Mokiniai noriai dalyvauja individualiuose ir grupiniuose užsiėmimuose su psichologu, socialiniu pedagogu, logopedu, lanko sensorinės integracijos, kaniterapijos ir hipoterapijos užsiėmimus. Ateityje planuojama įtraukti ergoterapeuto ir kineziterapeuto paslaugas.

Mokykloje vyrauja jauki ir draugiška atmosfera, o visas mokykloje dirbantis kolektyvas vadovaujasi svarbia taisykle – kurti ir puoselėti ryšį su ugdytiniais. Teigiamoje aplinkoje mokytis naujų dalykų yra paprasčiau ir įdomiau. Dėkojame l.e. direktorės pareigas R. Stareikienei ir visam kolektyvui už skirtą laiką bei nuoširdų pasidalinimą kūrybiškais darbo metodais.