Metodinė medžiaga

Pasiūlytos kūrybinio mąstymo užduotys remiasi TRIZ teorijos ir pedagogikos pagrindais ir lavinama sisteminį, funkcinį, dialektinį mąstymą, taip pat vaikų vaizduotę, dėmesį ir kalbėjimo įgūdžius. Gali būti pritaikomos didelei grupei vaikų, bei žaidimams šeimos rate. Užduotys patiks ir vaikams ir suaugusiems.

Ar ruošti pamokas su vaiku?

Tai klausimas, kurį dažnai sau užduoda tėvai. Ypatingai tėvai vaikų, kurie keliaus į pirmą klasę. Vieno teisingo atsakymo nėra, nes visi vaikai skirtingi. Skiriasi jų temperamentai, gebėjimai, pasiruošimo lygis. Štai keletas patarimų kaip organizuoti pamokų ruošimą, siekiant maksimalaus efektyvumo ir savarankiškumo. Režimas. Pasistenkite taip suorganizuoti dieną, kad namų darbų ruoša kiekvieną dieną vyktų maždaug tuo […]

Vaikų adaptacija

Adaptacija – procesas kurios metu prisitaikome prie pasikeitusių gyvenimo aplinkybių. Vieniems naujos situacijos priėmimas yra lengvesnis ir trumpesnis, o kitiems gali užtrukti ilgiau. Tai sunkus laikotarpis ir tėvams, kurie iš pradžių patys turi pasiruošti naujai situacijai, ir vaikams, kuriems reikės atsidurti naujame vaidmenyje. Kokius jausmus išgyvename adaptacijos metu?  Dažniausiai tai yra kaltės jausmas, nerimas, liūdesys, […]

EMOCIJŲ – KŪNO ŽEMĖLAPIS

Įvairios emocijos kūne sukelia įvairius pojūčius. Ką jaučia mūsų kūnas, kai esame įžeisti, pykstame, mylime…? Šis klausimas sudomino Suomijos mokslininkus. Lauri Nummenmaa ir jo kolegos atliko įdomų mokslinį tyrimą, turėdami tikslą nustatyti žmogaus kūno vietas, kurios yra aktyviausios tam tikrų emocijų pasireiškimo metu. Tyrime dalyvavo daugiau nei 700 savanorių iš trijų šalių. Jiems buvo rodomi […]

Jaunimo vasaros užimtumas

Startuoja jaunimo vasaros užimtumo ir integracijos į darbo rinką programa! Esi 14-18 metų jaunas žmogus, besimokantis Vilniaus rajono savivaldybės teritorijoje registruotoje ugdymo įstaigoje? Tavo gyvenamoji vieta deklaruota Vilniaus rajono savivaldybėje? Nori dirbti vasarą? Ši Programa Tau!  https://www.vrsa.lt/go.php/lit/IMG/10499

Vaikų isterijos. Ką veikti?

Reaguoti. Išgirdote vaiko verkimą, greitai pakreipiate galvą į pusę, kur jis verkia. Nieko nesakykite. Prieiti. Atsisėskite viename lygyje su vaiku. Jei vaikas arti – prieikite. Nieko nesakykite. Situacijos analizė. Pažiūrėkite į vaiko veido išraišką. Jis gali verkti dėl įvairių priežasčių. Nuskaitykite emociją ir paklauskite: „Tu susierzinęs? Tu pyksti? Tau kažkas nepavyko?“. Taip užmegsite kontaktą ir […]